- محمدرضا نصرالهی
شبکه کنشگران دینی در رسانههای نوین، الگوی موفق تبلیغ دینی در بحرانهاست
مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در همایش تجلیل از فعالان فضای مجازی در جنگ ۱۲ روزه گفت: شبکه کنشگران دینی در رسانههای نوین، الگوی موفق تبلیغ دینی در بحرانهاست.
به گزارش اشراقنیوز، حاجیانی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی همواره نماد روشنفکری دینی حوزه علمیه بوده، گفت: «این دفتر همانگونه که در دهه ۶۰ با تأسیس مرکز فرهنگی هنری اشراق و پس از دهه ۸۰ با راهاندازی مجموعه تبلیغ نوین، شیوههای تازه تبلیغ دین را پایهگذاری کرد، امروز نیز با ایجاد معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه و طراحی شبکه کنشگران دینی، مسیر تازهای را در توسعه هویتهای تبلیغی دنبال میکند.»وی با اشاره به نقش راهبردی این نهاد در نوآوری تبلیغ دینی، از موفقیت شبکه کنشگران دینی در اثربخشی بر افکار عمومی طی «جنگ ۱۲ روزه» خبر داد و خواستار حمایت بیشتر مرکز ملی فضای مجازی از این شبکه شد.حاجیانی اجرای این طرح را در «جنگ ۱۲ روزه» موفق دانست و گفت: «حرکت یکپارچه مبلغان مجازی با محوریت معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی، به راهاندازی پویش "روایت صادق" انجامید که با هزاران محتوای علمی و چندرسانهای در کوتاهترین زمان به افکار عمومی تزریق شد و به مرجع کنشگران تبدیل گردید.»مدیر کل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در پایان، ضمن قدردانی از تلاشهای مرکز ملی فضای مجازی، عملکرد این نهاد را در تشکیل «قرارگاه واکنش سریع» نسبت به بحرانهای اجتماعی ناکافی دانست و پیشنهاد کرد: «مرکز ملی فضای مجازی با اهتمام بیشتر از شبکه کنشگری دینی پشتیبانی کند تا در حوادث آینده، همافزایی میان فعالان و نهادها افزایش یابد.»
لینک کوتاه :
https://news.eshragh.ir/p=20790